טיפול בהפרעות אכילה

הפרעות אכילה הן למעשה סימפטום של בעיה רגשית עמוקה, לכן אנו קוראים לה בשם אכילה רגשית.
אכילה רגשית (Emotional eating) היא למעשה אכילה בלתי מבוקרת, לרוב כתגובה רגשית לאירוע או סיטואציה שמעוררת אצלנו את הצורך למצוא אוכל מנחם שירגיע את סערת הרגשות וימתיק את תחושותינו. בכל פעם שאנחנו מוצאים את עצמנו נוברים במקרר או בארונות המטבח אחר נשנוש או כל אוכל מנחם אנחנו יוצרים (ללא ידיעה) קשר של תלות בין הרגש לאכילה.
אנו משתמשים באוכל כמקור לנחמה או לשמחה ומסוגלים לאכול עד שהבטן עומדת להתפוצץ ולפעמים אפילו מעבר. תופעת האכילה הכפייתית נמצאת בתוכנו, ורבים פשוט לא מודים בבעיה. עם הזמן אנחנו מתרגלים לאכול בכל פעם שפוקדת אותנו סערת רגשות.
ישנם כאלו שבעקבות דימוי עצמי מסויים מנסים להפוך את התופעה ע"י הקאה של האוכל, ולתופעה זו יש תוצאות בריאותיות מרחיקות לכת.

כיצד ניתן לזהות את הסיבות לאכילה בלתי מבוקרת?
אכילה רגשית– בכל פעם שאני עצבני, מוטרד, עייף, שמח אני מחפש את הנשנוש הבא, כמו שמתואר לעיל.
אכילה חברתית – אכילה לצורך תחושת השתייכות, "כל חבריי מזמינים ג'אנק פוד אז גם אני אצטרף לחגיגה למרות שאני לא רעב ולא אוהב את האוכל הזה."
אכילה כתוצאה מהרגל פרסומי-בכל פעם שאנחנו יושבים מול הטלוויזיה ורואים פרסומות לאוכל, או תוכנית בישול, זה מעורר בנו את הצורך לקום ולקחת משהו אכיל מהמקרר.
אכילה גופנית – הגוף מאותת לנו רעב, לא אכלנו כל היום אז בשעת ערב אנחנו משלימים את החסר ואוכלים מכל הבא ליד, ללא ביקורת.

במרכז דרימר לבריאות אנו שמים דגש גדול על תזונה, ולכן ירידה לשורש הבעיה היא המפתח לשינוי דפוסי אכילה מסויימים, ותוך כדי התהליך אנו הולכים אתכם יד ביד לשינוי הרגלי תזונה של כל בני הבית.

לקריאה על טיפול בחרדות, לחצו כאן



למידע נוסף, נשמח לעמוד לרשותכם:

 מאשר/ת קבלת דיוור

נגישות